Gratis toegang met VIP-KAART VriendenLoterij (1 persoon per kaart)

Nieuwe tentoonstellingsruimte

Het Lalique museum heeft een ruime nieuwe expositieruimte in gebruik genomen aan de Gasthuisstraat 8.

De uitbreiding is zeer noodzakelijk om de sterk groeiende bezoekersstromen in goede banen te kunnen leiden. Zo werden in het eerste kwartaal van 2019 viermaal zoveel gasten ontvangen als in dezelfde periode in 2018.

In de vitrines wordt tot 23 juni aanstaande een collectie getoond met zeldzaam werk van René Lalique van internationaal allure. Deze collectie kon tot nog toe niet geëxposeerd  worden wegens ruimtegebrek. Tijdens de tentoonstelling zullen eveneens diverse tekeningen en gouaches die René Lalique van juwelen heeft vervaardigd worden getoond. De collectie omvat daarnaast vazen, parfumflacons en juwelen.
René Lalique ontwierp tevens een glazen wand voor Maison Worth in Cannes. Deze glazen wand, die uit losse elementen bestaat, zal getoond worden op De Commanderij van Doesburg. Tijdens de expositie wordt een tipje van de sluier opgelicht door nu al een element tentoon te stellen. Zo krijgt de bezoeker een idee hoe een dergelijke wand er op de definitieve locatie uit zal zien.

Studenten van de HAN werken op dit moment onder leiding van de conservator aan een holografisch project. Binnen enkele weken zal in deze nieuwe ruimte  holografie haar intrede zal doen in de vorm van een animatie waarbij het leven van René Lalique kort wordt uitgelicht.

Gouden hoedenpin met distels van Rene Lalique.